Kallelse till årsmöte – 12 mars

Alla medlemmar i Glaumur islandshästförening, Värmlands läns Fjordhästförening och Wermlands Körsällskap är välkomna på årsmöte i Kils Hästcenter Hannäs söndagen den 12 mars kl 17.00. Vi träffas i klubbhuset på Hannäs.

Ta chansen att påverka utvecklingen av hästcentret. Vilka idéer har du? Vilka förändringar eller vidareutveckling skulle du vilja se? Kom och dela med dig på årsmötet. Med gemensamma idéer och krafter får vi en bättre anläggning.

Kan du inte komma på årsmötet? Skicka då dina tankar och idéer till Britt Lööv (britt.loov@telia.com) så får vi ändå med det till mötet.

Motioner till årsmötet ska vara ordförande tillhanda senast 22 februari.

Vi vill gärna ha din anmälan för att kunna planera mat och dryck. Du skickar din anmälan senast den 6 mars till Britt Lööv på 070‑611 27 67 eller britt.loov@telia.com.

Preliminär dagordning ser du nedan.

Välkomna till KHH årsmöte.

/Ann-Sophie Persson, styrelseordförande


Datum: 12 mars 2016
Tid: Kl 17.00
Plats: Klubbhuset, Kils Hästcenter

Anmälan: Senast 6 mars till britt.loov@telia.com eller sms 070-611 27 67 (Vi bjuder på något att äta och dricka.)

Preliminär föredragningslista

  1. Mötets öppnande
  2. Fastställande av dagordning
  3. Fastställande av röstlängd för mötet
  4. Ställningstagande till om årsmötet har kallats enligt stadgarna
  5. Ställningstagande till om årsmötet är beslutsmässigt
  6. Val av ordförande och sekreterare för mötet, val av två rösträknare och två protokolljusterare
  7. Föredragning av styrelsens verksamhetsberättelse
  8. Föredragning av styrelsens ekonomiska berättelse
  9. Föredragning av revisionsberättelse
  10. Fastställande av resultaträkning och balansräkning
  11. Beslut i frågan om ansvarsfrihet för ledamöterna i styrelsen
  12. Beslut om motioner och förslag
  13. Beslut om ersättningar
  14. Beslut om arbetsplan för tiden fram till nästa årsmöte
  15. Beslut om medlemsavgift för det kommande kalenderåret
  16. Beslut om budget för det pågående kalenderåret
  17. Beslut om antal ledamöter, två medlemmar och en ersättare från vardera av de ingående föreningarna.
  18. Val av ordförande, vice ordförande, sekreterare, kassör samt ytterligare ledamöter och ersättare i styrelsen
  19. Val av två revisorer och en ersättare
  20. Beslut om firmatecknare
  21. Val av valberedning och eventuella ersättare
  22. Beslut om tid, plats och kallelsesätt för nästa årsmöte
  23. Övriga frågor
  24. Avslutning